Penname: potterfan226 [Contact]
Real name: Breanna
Member Since: 02/21/05
Website:
Beta-reader:
Status: Member
Bio:
My name is Breanna and I am 21 years old. I have been a huge fan of Harry Potter since I was 8 years old, and have been reading and writing fanfiction since I was 13. I'm currently pursuing a Bachelors of Nursing and hope to become a Register Nurse within the next few years.

While I am not as active in the fanfiction community as I used to, it still holds a special place in my heart. I find myself returning when ever I find some free time between school and work.

Below is a list of my stories. As you may have noticed, they are not all posted on MNFF. If you wish to read one, search "potterfan226" on either SIYE or HPFF and you'll find it. I must warn you, my earlier works are ... well let's just say, they're awful. Let me remind you that I was 13 when I started writing :)

- Harry Potter and the Silver Weapon [Pre-HBP | 6th Year | H/G]
- Little Miracle [H/G]
- What I Know True Love is ... [Next Gen | H/G]
- Watching the Rain [L/J]
- Saying Goodbye [Post-Hogwarts | Pre-HBP | AU]
- Her Voice Within [Next-Gen | AU]
- Conceiving Julia* [AU]
- Memories of a Malfoy [D/H]
- Sister, Sister [Original Characters | Dark/Angst]
- Under the London Skies [H/G]
- Of Blood and Purity** [Marauder Era | Original Character]
- Solace*** [COMING SOON | Next Gen | Slightly AU]

* While Conceiving Julia is not posted on MNFF, it is posted on SIYE and HPFF. Unfortunately, I planned this series as a trilogy and started posting it online before I had a concrete storyline. I got in over my head and lost my desire to complete this story.

** Of Blood and Purity was a fun story to plan. I really liked the idea behind it, but like Conceiving Julia, I began posting before I had written much of the story. Life got the best of me and I haven't had much inspiration with this story ever since. It is planned out, so maybe one day I will return to it, but as of now, I have no plans to continue it.

*** Solace is a new story that I have in the works which will hopefully be out in the early months of 2013. I've written almost the entire story, and may have a sequel in the works already. I want to avoid the disasters I've had with my previous two novels by completley finishing it before posting.
[Report This]
Reviews by potterfan226
 

Summary: My very first fanfiction I've come to create after pining away the days to the coming sixth book...sigh...


Harry and his friends return to Hogwarts after a very intense fifth year, and find themselves once again amidst the harsh realitites of the coming Wizarding World war. Lots of action, danger and maybe even a little unexpected romance...(What else would it be for Harry?) Read and then review if you'd like! ^_^

Categories: General Fics Genre: Warnings: None

Word count: 96201 Chapters: 30 Completed: No
Published:
11/08/04 Updated: 01/13/05


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 02/23/05 Title: Chapter 19: 19 - The Snake in the Lion's Den

OMG! i was laughing so hard when i found out he switched houses! Awesonme job ^_^

 

Fate by Liisa
Rated: 3rd-5th Years [Reviews - 598]

Summary: Sirius returns miraculously from behind the veil, uncovering a secret that's remainded hidden for too long and was obviously not supposed to be found...He undertakes the task of trying to fix the mistake he made all those years ago on Halloween night

Categories: Mystery Genre: Warnings: Alternate Universe

Word count: 135024 Chapters: 46 Completed: Yes
Published:
11/11/04 Updated: 11/15/05


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 11/15/05 Title: Chapter 46: All Was Right

It's - It's - It's OVER....!!! *cries* NOOOOO! OMG. I'm so sad, but it was truly an AMAZING story to read. I loved every part of it, even when it got confusing. I loved the entire plot and you're such an amazing author. Keep up the good work and please write more (not nessicarly of this but of ... ANYTHING!) I'd read your stories in a heartbeat. =) Again, great job, but I'm still sad that it's over. 10/10.

 

Mirror by Lishkish
Rated: 1st-2nd Years [Reviews - 269]

Summary: I fixed the "Family Reunion" chapter! Harry deals with another year at Hogwarts, and the death of Sirius. He is knocked backward by the arrival of the new DADA teacher(youll never geuss!). What he doesnt know is that Voldemort is ready to go, and has a new spy at Hogwarts. And finally, to find out the secret of that veil. Mild languge. Please R&R!!! THANKS! !!!!!!!!!COMPLETED!!!!!!!!! CHECK OUT THE SEQUEL 'SCAR'!

Categories: General Fics Genre: Warnings: None

Word count: 28254 Chapters: 14 Completed: Yes
Published:
11/15/04 Updated: 12/01/04


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/12/05 Title: Chapter 14: Welcome Home

GREAT Story, i love it, :D:D

 

Legacy by arus_knight
Rated: [Reviews - 642]

Summary: Harry suffers through another horrible day at the Dursleys'. Little does he know that this day will start him on a road of discovery and renewal.

Categories: Harry/Ginny Genre: Warnings: None

Word count: 88930 Chapters: 42 Completed: Yes
Published:
11/21/04 Updated: 04/29/05


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 09/02/05 Title: Chapter 40: The Price of Victory

O.M.G. She isnt dead right? RIGHT? *screams* OMG. Haha, otherwise, good chapter. :P

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 09/02/05 Title: Chapter 41: You can't go back again...or can you?

YaaY. I've read so many fanfics (with Harry and Ginny dating) and one of them gets killed and then comes back alive. So, I guess I kinda knew she wasnt really gone forever. But good chapter BTW. Off to read the next

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/17/05 Title: Chapter 36: The cave

great chapter :) I cant wait 4 the next one...

 

by
Rated: [Reviews - ]

Summary:

Categories: Orphan Genre: Warnings: None

Word count: 0 Chapters: 0 Completed: No
Published:
12/31/69 Updated: 12/31/69


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 02/22/05 Title: None

Haha so far so good, love the story ^_^

 

Scar by Lishkish
Rated: [Reviews - 298]

Summary: Sequel to Mirror

Harry is seventeen years old, and left unprotected now that Petunia is in Azkaban. The war has really begun, and The order will do whatever it takes to get as many magical races on their side that they can. Follow Harry through his last year at Hogwarts as he meets the new DADA Teacher, the new Quidditch Captain, Goes on a mission for The Order, and much, much more that I won't tell you about, so that while your reading the story you can fall off your chairs in shock. Let's just say this fic is packed with action, and you don't wanna miss it! PLEASE READ AND REVEIW!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!COMPLETED!!!!!!!!!!!!!!!

Categories: General Fics Genre: Warnings: None

Word count: 33579 Chapters: 14 Completed: Yes
Published:
12/02/04 Updated: 12/27/04


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/03/05 Title: Chapter 1: Happy Birthday

Wow this is such a great stroy ^_^ I love it :P

 

by
Rated: [Reviews - ]

Summary:

Categories: Orphan Genre: Warnings: None

Word count: 0 Chapters: 0 Completed: No
Published:
12/31/69 Updated: 12/31/69


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/05/05 Title: None

Omg i was crying at the leters in the chapter, lol your such a good writer!

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/06/05 Title: None

Wow ur such a good writer! LOL Its soo funny when Remus is so :O at the Fideluis (??) Charm, its sooo funny!

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/05/05 Title: None

Wow over 12,000 words! I like that, gees it mucst of been hard for you to write that! LoL Its awesome thoguh! Keep up the good work!

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/07/05 Title: None

Yaay i cant wait for the next chapter ^_^ LoL your awesome!!! ^_^

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/05/05 Title: None

Aww Hedwg died, thats so sad. But for Harry getrting a tatoo, haha thats hallarious!

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/05/05 Title: None

Wow you're soo good at writing. I'm glad hedgiw didn't die. Haha another wand. OMG i was laughing soo hard when Harry did the stuff to the dursleys! It was soo funny.

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/06/05 Title: None

LOL i was laughing soo hard at the part: “Harry, what are we doing here? I hardly think hiding out in the sweet shop storeroom will make the reporters go away, although I daresay we won’t go hungry.” Its just hallarious, kepp up the good work!

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/05/05 Title: None

Wow it's taking meeh all night to read these 9 chapters, lol its already 11:06pm here and i started at like..uhm iuno 7 or 8??LoL They're soo long, but i like LONG Fan Fictions, keeps me occupied ^_^

 
Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 05/18/05 Title: None

Hey did u know that someone on a different site posted this EXACT story, but udner the username pronglet?? LoL, it's quite funny, well not really, but everyone is mad ... But I love ur story ... it's awesome :P

 

Shine my Light on You by Powerful_Quill
Rated: 1st-2nd Years [Reviews - 118]

Summary: Ginny Weasley never understood why they would send her to help him. After all, she wasn't one of his best friend's, nor a person he looked up to like Remus Lupin. So why her? But it was the desperate look in her mother’s eyes that had really convinced Ginny to do it. Being desperate was not a thing of her mother's, and it had startled Ginny to see those tears in her eyes.

Categories: Harry/Ginny Genre: Warnings: None

Word count: 9704 Chapters: 6 Completed: Yes
Published:
12/13/04 Updated: 01/11/05


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 03/20/05 Title: Chapter 5: Chapter Five

Aww lol i was crying at that letter, lol, great story ^_^

 

Summary: This a story about Harry and his friends in their 6th year. It take's place after JK's OOTP. THe charaters and concept belong to JK Rowling and I am just using her great works as an output for waiting for her next book.







I do think you will enjoy this story. I have gotten many positive reviews. Alot of reviewer says it reads like if JKR wrote it herself. I am not that good, but I do appreciate the kind review.



This is an action adventure, with a touch of romance. I have tried to stay true to JK' orginal works, but there could be inconsistancies. Forgive me, for I am merely a muggle.

Categories: Ron/Hermione AND Harry/Ginny Genre: Warnings: None

Word count: 57602 Chapters: 19 Completed: Yes
Published:
12/14/04 Updated: 03/27/06


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 02/22/05 Title: Chapter 19: Chapter 19- A New Day.

Omg that was such a great story, I LOVED IT!

 

Summary: This story starts during the summer between Harry's fifth and sixth year. It follows his journey from the skinny, guilt-ridden Boy Who Lived to the Man Who Would Defeat Voldemort. Some H/G and R/Hr romance. Chapter 50 is up!!!! STORY COMPLETE!!! Written pre-HBP. This story no longer follows cannon.

Categories: General Fics Genre: Warnings: None

Word count: 140900 Chapters: 50 Completed: Yes
Published:
12/31/04 Updated: 10/18/05


Reviewer: potterfan226 Signed
Date: 02/23/05 Title: Chapter 3: Last Wishes

Lol omg that was great i cant see the keyboard because my eyes are all blury from crying lol

 
Information
Find out everything you need to know about the site right here.


We have stories and authors in this archive.

:

RSS
Choose Theme:
SOCIAL MEDIA
     
MOST RECENT
Severus's Prince by DestinyMoonStar Professors
What does Severus Snape do when a one night stand turns into a baby boy? ...
The Youngest Death Eaters: Year III by DestinyMoonStar 6th-7th Years
Year 3 A year of hard choices and tough talks: Destiny learns about...
Allegiance by ToBeOrNotToBeAGryffindor 6th-7th Years
During his final year at Hogwarts, Draco Malfoy had few illusions about where...
FEATURED
The Pretender by littlebird Professors
She feels the familiar pang of disappointment that they've never been better...
A Light in the Gap by WeasleyMom 3rd-5th Years
When Harry woke that first morning in Grimmauld Place, he wondered if Ron and...
Tapestry by Equinox Chick 1st-2nd Years
As Walburga Black stitches, Sirius rebels. Two poems written about the infamous...
The Weird Sisters - B-Sides and Rarities, Vol. 2 by ToBeOrNotToBeAGryffindor 1st-2nd Years
The Weird Sisters are back for an encore. Ten more tracks from your MNFF authors.
CATEGORIES